Ene Kohtla, Manpower Baltikumi personalijuht
Tulevikutööst räägitakse iga päevaga üha rohkem. See on mõneti intrigeeriv, sest ega
keegi meist ju täpselt ei tea, mida tulevikutöö üldse tähendab, aga me kõik mõistame, et töö olemus muutub kiiremini kui kunagi varem. Võime olla üsna kindlad, et praegused koolilapsed täidavad tulevikus ametikohti, mida praegu veel olemas pole.
Tulevikutöö teemadel räägivad enamasti arvamusliidrid konverentsidel ja leheveergudel, aga
ManpowerGroup otsustas küsida, mida arvavad tulevikutööst tavainimesed.
Küsitluses osales
9500 inimest 12 riigist. Küsisime,
mida nad tulevikus töölt ootavad. Tulemus oli
positiivne – tervelt
87 protsenti vastanutest ütles, et
on avatud võimalusele, et töö muutub ja
on valmis tulevikus tegema kas olemuselt teistsugust tööd või sama tööd, aga teistmoodi kui täna. Seejuures on
80 protsenti inimestest valmis selleks õppima ja uusi oskusi omandama.
Küsisime ka seda, mis motiveerib inimesi oma tänast tööd ja töövormi välja vahetama. Mainiti erinevaid tegureid, pingerea esiots sai järgmine:
1) võimalus teenida rohkem raha (38%)
2) uued oskused (33%)
3) parem kontroll oma aja üle (32%)
4) soov proovida erinevaid töid (31%)
Välja toodi veel mitmeid põhjuseid, aga
tähtis on teada, et 19 protsenti vastanutest leidis, et on nõus tegema tulevikus teistsugust tööd vaid seetõttu, et neil pole alternatiivi.
Uuringutulemusi analüüsiti ka soo ja vanuse põhjal. Selgus, et naiste ja meeste vastustes märkimisväärseid kääre ei esine.
Küll olid prioriteedid mõnevõrra erinevad erinevates vanusegruppides. Näiteks
noor milleeniumipõlvkond (vanuses 18-34) peab
esmatähtsaks raha teenimist, samal ajal kui inimesed
vanuses 35-49 peavad olulisimaks töö ja eraelu vahelist tasakaalu
ehk kontrolli oma aja üle. Kõige kauem tööturul olnud
inimesed (vanuses 50-65) peavad tähtsaimaks, et tööl oleks nende
jaoks tähendus.
ManpowerGroupi juht Jonas Prising tõi uuringut kokku võttes ja tulevikutööst rääkides välja kaks trendi. Tema sõnul
peavad
tööandjad tulevikus loobuma lihtsalt töö tarbimisest ning hakkama ise enda jaoks sobivaid talente välja õpetama ning töötajad olema avatumad õppimisele ja uute oskuste omandamisele, sest ainult nii püsib muutuvas maailmas konkurentsis.
Hea tööotsija,
ANNA MEILE ENDAST MÄRKU
Kui sa oled tulevikus huvitatud põnevatest tööpakkumistest, anna meile enda kohta veidi infot.
Saada oma andmed siit